Tezko popsat - chova se asi takto:
http://youtu.be/4pD-sO4kTKk?t=3m43s
Kridlo na strane vyslapnute nohy jde dolu, letadlo se zacina tocit pri soucasnem pohybu smerem dolu. U zacatku vyvrtky zalezi na vstupni rychlosti, casovani a razanci vyslapnuti a dotazeni. Kazda vyvrtka muze byt lehce odlisna a trva zhruba 2-3 otocky, nez se ustali. (Plati pro Z-142, Z-526, Z-50, Decathlon). Treba 526, pokud je plne dotazeno, kmitne po 3/4 otocky cumakem nahoru a rotace se zpomali, aby se v zapeti zase rozbehla cumak sel dolu.
Pokud mi pamet slouzi, ve FS neumelo poradne vrtat nic. Ikdyz se autori modelu zaprisahali, vetsinou to bylo takove nijake - on/off, navic se letadlo na padovce chovalo divne. (napis stall + v podstate okamzita neriditelnost), coz je nesmysl.
Na vyse popsanych strojich kormidla normalne kormidluji a vyvrtka do dvou otocek je v podstate celkem dobre riditelna zalezitost. Toho se s uspechem vyuziva na akrobatickych soutezich, kdy maji letci za ukol otocit se vyvrtkou nebo otockou a nejakou casti vyvrtky do pozadovaneho smeru.
Ani v X-Plane nejsou vyvrtky idealni, ale je to porad lespi nez to, co predvadi (pokud vubec) FSx (za x dosadte jakoukoli verzi).
Tu je videt jedna otocka zadovky http://youtu.be/xicGlnwED04?t=30s |
|