Pouštet knipl nesmíš u žádného létajícího stroje, pokud nemáš spolehlivého autopilota !! Co to je za nápad?
ale jinak skutečně platí, že u letadel při určité rychlosti a vyvážení existuje nějaká "středová poloha" (ne ve středu směru letu, ale ve středu vyvážení) - a a k vychýlení kormidla z této "středové" polohy musíš vyvinout nějakou sílu, zvětšující se s velikostí výchylky. Což platí pro směrovku, výškovku i křidélka (a "síly na kormidlech" jsou vždy typickýcm znakem toho kterého letadla
Na rozdíl od toho u vrtulníků nejsou - díky funkci a uspořádání ovládacích prvků - na páce ani pedálech síly prakticky žádné - a rozhodně ne jakkoliv ve vztahu s polohou vrtulníku nebo režimem letu.
Takže zatímco letadlo jde vyvážit - a pak letí "víceméně samo" - vrtulník musíš držet a kniplovat skutečně v každém zlomku sekundy. |
|