FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kurzy MPL v ČR! Jeden příspěvek | Celý strom
Kurzy MPL v ČR!   26. 9. 2013 / 11:50
tonde   
Dle mých znalostí a rychlé diskuze s naším soudruhem šéfpilotem se dá laicky říct, že to je kurz, který nemůže dělat "běžná" letecká škola, ale spíše letecká společnost. Jejím účelem je vychovávat od začátku pilota ke stoprocentní spolupráci ve vícečlené posádce. Projde základním leteckým výcvikem na malém motoráku, základním výcvikem na dvoumotoráku a pak drtí sim a drtí sim a drtí sim a pak rovnou velké éro, na které je vychováván.
Zatímco klasický ATPL odlítá 200 hodin na jednopilotních strojích a pak na MCC má 20 hodin na simu, tzn 10% z výcviku je věnováno MCC, u MPL se v podstatě 100% věnuje spolupráci ve vícečlenné posádce a jsi vychováván rovnou na bulíka nebo autobus. Nemůžeš s touto kvalifikací MPL létat jednopilotní stroje sám, takže s ATPL a typovkou na Citejšnu (ať má Radimmm radost), která je v některých zemích (možná ve všech, to už tak přesně nevím) definovaná jako jednopilotní ji sám létat můžeš, ale s MPL ne, i kdybys měl 10 typovek. Musíš mít k sobě druhého buď s ATPL, nebo s MPL a, samozřejmě, jeden musí být kapitán ve vícepilotní posádce. Nemůžeš tedy ani s touto licencí létat vyhlídkové lety s Kysnou nebo Pajprem, i kdyby společnost na to měla AOC.
Co jsem tedy pochopil, tak je to od začátku striktně směrované na výchovu pilota pro obchodní leteckou přepravu na vícepilotních strojích (a dokonce snad i na konrétní typ či řadu) a výsledek by měl být značné zvýšení bezpečnosti, jelikož člověk od začátku není sólista, ale je mu vtloukaná pod kůži spolupráce v posádce. Toto třeba já osobně hodnotím velice kladně a předpokládám, že značnou část financování, které asi bude o hodně dražší než klasické ATPL na sebe v budoucnu převezmou velké letecké společnosti, které - lidově řečeno - seberou kluka na ulici a důsledně si jej vychovají pro sebe s maximální důrazem na bezpečnost a spolupráci a kluk je po dokončení okamžitě připraven zaujmout místo na pravé sedačce v danéletecké společnosti.
A jdu si přečíst ten článek na ajrowebu
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ