O tom měl přednášku na semináři na Žilinské unoverzitě v červnu také papaláš z ČSA (zapomněl jsem jméno), ale dost dobře jsem nepochopil, k čemu to vlastně je. Dá ti to spousty sim hodin, to bezdebat a připraví na cestu "dopravního pilota" ve vícečlené posádce, ale cenově to odpovídá kompletně ATPL, ne-li více, co jsem se domákl na přednáce, ale na přímý dotaz mi cenu neřekl.
Nicméně, moje otázka je - k čemu to dneska je? NVšude chtějí ATPL pilota s typovkou a kompletní kvalifikací (CPL atd.) a stejně ti nakonec nabídnou bázi kdesi v prdelákově, za 800E hrubého, což mi teď po posledním výběru docela vzalo vítr z plachet a říkám si, že tady asi pšenka nepokvete.
A v EU? Ryan a další? To samé, když už Wiz bere bez typovky, požaduje 750 hodin a opět plné kvalifikace jako výše, za trochu lepších podmínek.
Jestli bude MPL licence stát cca 1,5M korun, tak pak se to z takovéhoto platu prostě nedá uplatit. A pokud někdo nevytáhne tyhle peníze z kešeně a bez zadlužení, pak to možná bude budoucnost, nicméně pro regulérně se probíjející piloty, kteří nemají peníze v tomto rozsahu, bych šel asi normální cestou.
je to můj názor, možná se pletu a nepochopil jsem, o čem MPL pořádně je, případně mě někdo opravte. |
|