Jenže ono to třeba bylo ve všech limitech a jen se stalo něco jiného, dám modelový příklad:
- nácviková plocha je pole, které západně od osy dráhy 21, mimo zástavbu a je to dost veliký prostor, kde nejsou vyloženě kopce ani nic jiného. Ohraničený je kapličkou na severu a dalším polem na jihu.
http://goo.gl/maps/eEI47
- od zástavby je to 800m vzdušnou čarou
- letadlo je v dostatečné výšce uvedeno do vrtáku, ale po pokusech jeho vybrání se nepohybuje jenom směrem dolů, ale také do stran a to tak, že v jednu chvíli ztrácí kompletně pilot kontrolu nad tím, kam se letadlo pohybuje ve všech osách. Z výšky 8500 feets dovrtá s neovladatelným letounem více než 800m do stran, už je to porůznu i padání a popolétávání do stran, ve snaze se dostat z vrtáku.
- přez všechny předvypočtené a domakané modely se letoun nedostane pod kontrolu a zřítí se do obydlené oblasti
-blízkost města je proto, že ze země na letadlo dohlíží tým lidí, který sleduje všemožné senzory po stroji a proto nelze tohle dělat nad opuštěnou oblastí, která je bez zázemí právě fabrického letiště
Neříkám, že to je dobře a nebo špatně. Já také nelétám akrobacii v neobydlených koutech republiky, ale směle vrtákujeme nad silnicema a dalšími místy - Radim koneckonců zná dobře tréningové polygony na LKKV. Nelze automaticky vyhodit letadlo aby bylo mimo zástavbu a všeho nebezpečí. Může mi spadnout letadlo na zahradu? Ale jo, může. Pravděpodobnost že vyhraju sportku je asi vyšší a že mě nakopne veverka do koulí asitak stejná, ale nějaká tam je. Fabrika udělala co mohla, dodržela vše, ale prostě něco dalšího se pokazilo, bohužel.
Rozhodně bych po fabrice nechtěl nesmyslné odškodné, prostě klasickou škodu a hotovo. Ale to je můj názor a díky bohu se nic nestalo. |
|