No vidíš.
Má to dva aspekty - pokud uvažuješ o startu kluzáku, který má 750 kg, tak s tím bys za Z-226 neměl startovat nejen z trávy, ale ani z betonu, protože (prosím - koukni do příručky) - maximální hmotnost vlečeného kluzáku, jak ji připouští příručka Z-226 je 500 kg (!!) Proč asi? Na každý pád je to věc, kterou se nedá jen tak hodit přes palubu, i když se tak v dost aeroklubech děje (i Twin má v plném obsazení nadváhu, ale zdaleka ne tak o moc).
Je zcela jasné, že z trávy takhle těžkou mrchu vytáhne dvěstěkoule tak-tak na 800-1000m, z kratší dráhy sebevražda. Tam - pro start - ten beton chápu.
Druhý aspekt je, že přistávat na betonu není jen "vyměnit pneumatiku" - a překvapuje mne, že když tu tak podrobně rozepisuješ své zkušenolsti a na nicb vystavěné názory, že zrovna tenhle problém takhle zjednodušuješ.
Ale tvůj názor ti neberu, stejně jako zvyk majitelů některých kluzáků přistávat s nimi na beton. Já zas znám nějaké majitele "bílých orchidejí", kteří kdyby měli setad na beton, budou mít kopřivku.
PS: taky si jde na netu najít příručku na Ventuse. Doporučuju. Žádné omezení, pro které by se s ním nemělo sedat na ploše podobné letišti v Trutnově, v ní není. Takže z toho bude vycházet i UZPLN. Kdes sebral, že se s takovým kluzákem na takové letiště nemůže, to by mne zajímalo. |
|