..naopak,z hladkého betonu se startuje mnohem líp i Blaníkem a taky jsme s Blaníkem občas na betonu přistávali.Pokud to přistání úplně nezvořeš, tak si ani nevšimneš, že jsi na zemi a dojedeš si kam potřebuješ, třeba i do hangáru.....to dělal jen náčelník...Bylo mi dovoleno s DuoDiscusem přistát pod dohledem i na betonu sedíc vzadu a byla to paráda.Jen držíš rychlost - bylo to asi 110km/h a levou ruku máš na brzdách, Discus přistane hladce sám.Samozřejmě dodám, že beton v LKMH měl 1550x30metrů a tráva byla 1000x70...takže jsme byly trochu (hodně) rozmazlení ))
Logika majitele Discusů byla jednoduchá,raději jednou za sezónu vyměnit od betonu ošoupané pneu, než mít kabiny Diskusů (měl celkem 2) plné bordelu.Ona vlečná při vzletu dokáže do kabiny větroně dostat tolik bordelu (trávy, prachu a hlíny), až se člověk diví, i když se zavřou všechny větrací otvory. Na betonu byl od bordelu pokoj.Navíc pohled na Discus vzlétající z nerovné trávy člověku drásá srdce....zvlášť ten velký mává křídly jako pterodaktyl než se dostane a přes podvozkové kolo se všechny ty rázy přenášejí do draku. Na betonu stačí křídlo pustit - není potřeba vůbec běžet,rychlost je větší a Discus je fabrika na vztlak, křídlo nikam nepadá, dle slov zkušených je o hodně příjemnější a hodnější než Vosa.
O tom, že beton vzlet vlečné i větroně o hodně zkrátí není potřeba diskutovat, pomůže to i nešťastně Z142 v létě, která přebytkem výkonu neoplývá. Vlečná C 205 samozřejmě přistávala na trávu, ale vzlety byly z betonu. |
|