Jednoznačným ukazatelem stavu poptávky je to, co se začínajícím letcům dává za podmínky. V současnosti je, ža ná pár výjimek (čest jim) standardní nabídka začínajícímu F/O - zaplať si výcvik včetně typovky, a pak budeš rok, dva, tři lítat v lepším případě za oříšky, v horším za to ještě budeš platit.
Poptávka na budoucnost pro mě nic neznamená. To je jen očekávání vývoje. Stejně jako známá otázka "kdy vylezeme z krize", to už čtu třetím rokem, že všechny ukazatele ukazují - a skutek utek.
O "nedostatku" dopravních pilotů se mluví kontinuálně deset let. Pravda to byla jenom na začátku a pak jen lokálně (v blízké budoucnosti pravděpodobně USA, ale ty mají uzavřený trh práce).
Víš co, tonde? Jestli za dva roky budou dostávat začnající piloti opět standardně typovku a od začátku normální plat (úvazky nepočítám, to je normální a férové), jako v dobách skutečného nedostatku pilotů, máš u mě flašku Tullamorky a akrobatickou čtvrthodinku na P2. To jediné je totiž ukazatelem toho, že je opravdu nedostatek pilotů na trhu, nikoliv nedostatek těch, kteří jsou ochotni a hlavně schopni na současné svinské podmínky (v lokálním českém rybníčku děkujme jisté české "agentuře") přistoupit. |
|