Díky moc Vašku i Aldaranovi za názor. Přesně z medicíny jsem chtěl něco podobného slyšet a jsem moc rád že jste se zapojili. A to i přesto, že samozřejmě chápu, že jsme naprosto offtopic (i s tím Ryanairem) a že se tady konkrétně stejně nikdy nic nevyřeší. Ale mluvit o tom není rozhodně na škodu - napsat, že to nemá smysl, to by občas byla nuda, to by šlo napsat vlastně na cokoliv
Medicína i dopravní létání mají velmi hodně společného (víc než si na obou stranách občas chceme připustit) a tlaky na ždímání obojího ať už agresivními manažery nebo nefunkčním státem stojí v konečném důsledku lidské životy.
Nechtěl bych tu zabředávat do sáhodlouhých debat, které jak je vidět občas nejsou pochopeny. Neodpustím si ale drobné filozofické zamyšlení:
Není mnoho povolání nebo lidských činností, které když člověk zahájí (uspání pacienta, vzlet letadla, ... ), tak je musí taky dokončit (probuzení, přistání, ... ). Začátek i konec jsou spolu naprosto nerozlučně spojené, mají časový rámec, nedají se významně prodloužit, odložit, dát si pauzu, nechat to na jindy nebo na někom jiném. Činností, kde je mezi začátkem i koncem několik lineárních hodin významné zátěže, stresu a prostoru pro chyby s mnohdy nedozírnými následky.
Málokdo si uvědomuje, že tohle všechno co jsem popsal v těch příspěvcích nahoře se v konečném důsledku jednou projeví. Může to být ve 3 ráno v bouřce mezi kopci, v holdingu ve frontě na přistání na zasněžené letiště, ale taky třeba u jinak normálně rutinního vizuálu na letiště, kde je člověk každou chvíli. Pro mě osobně je důležité, aby ten kdo za tohle všechno zodpovídá měl k té zodpovědnosti klid, pohodu, odpočinek a odpovídající podmínky. Když je nemá, snižuje se "Safety margin", až se jednoho dne narovnají pomyslné díry ementálu. Pro Tragéda to třeba může být běžný vývoj trhu, normální a bezproblémové, vlastně i správné a tohle riziko mu nedělá problém pravidelně podstupovat, výměnou za krátké období levných letenek. Já s tím naopak zásadně nesouhlasím a nikdy nebudu. |
|