FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 27. 9. 2024, svátek má Jonáš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ryanair Jeden příspěvek | Celý strom
Ryanair   10. 12. 2012 / 23:37
Rychlokvaška
Měl bys Tome vpodstatě pravdu. Kdyby mi bylo 30, byl bych v letectví od 18ti, lítal pro BA nebo Air France a s lidma před důchodem co od rána do večera pláčou po starých časech, byl v odborech. Pak bych byl asi "institucializován". Taky by ale nesměl být rok 2012, ale třeba 70. léta.
Zapomínáš ale na to, že já si před tím lítáním užil 10 roků jako klasický zaměstnanec a taky zaměstnavatel úplně mimo obor. Zažil jsem si ty "praktiky", i je sám vytvářel. Ale vždycky to bylo na hony vzdálené Ryanairu. Zapomínáš taky na to, že doba "puncu luxusu" byla dávno pryč i před Ryanairem a to je něco o čem se tady vůbec nebavíme a nikdo rozumnej po tom nepláče. Zapomínáš taky na to, že spousta lidí tam vepředu nejsou jenom řídiči, ale lidi co se o dění v celém oboru aktivně zajímají, nebo na něm přímo podílejí. Pro mě třeba je práce velkej koníček a to nejenom v kokpitu.

My jsme vpodstatě taky takovej lowcost, dalo by se říct na úrovni easyJetu, teda až na to stáří letadel. S nějakými bohémskými aerolinkami máme pramálo společného, i když smluvní podmínky nemáme úplně nejhorší. Ale trvale udržitelné to není bez zcela zásadních změn. Není to ale bohužel vůbec o tom kolik jsou zákazníci schopni nebo ochotni zaplatit, ale pouze a jenom o tom, jakou cenu nabízí konkurence, která používá nekošer praktiky.

Ono nejde o "jakoukoliv změnu v systému", ale o zásadní změny systému jako celku. S konkurencí a tržností to nemá nic společného. Tohle je čistá nenažranost jednoho manažera, který od rána do večera přemýšlí o tom, jak víc vyždímat každou komponentu, bez ohledu na pravidla. Dokonce i bez ohledu na profitabilitu a svou vlastní firmu. On ten svůj job vlastně bytostně nesnáší a podle toho se taky chová...jakoby nemohl nic ztratit.

Nezastávám názor, že trh vyřeší vše, to nikdy nefungovalo. Trh bez regulace je přesně to, co přineslo 30. léta 20. století, nebo rok 2008.

Ale to je vlastně jedno, já tak nějak rozumím tvým postojům k aerolinkám i obecným vztahům zaměstnanec-zaměstnavatel. V tom se neshodneme ani nepochopíme, dokud si na nějakou dobu nevyměníme pozice. Vždycky bude mít člověk více ochranářský postoj k tomu, co ho živí a platí mu hypotéku. Absolutní objektivita neexistuje. Ale jde se na to dívat s odstupem a jistou dávkou zdravého rozumu a o to se, věř nebo ne, snažím.

Pokusím se ale o příklad, schválně jestli je to takhle "běžné i v ostatních oborech":
Zaplatíš si za nezbytnou licenci - 70k. Zaplatíš za zaslání CV. Zaplatíš za pohovor. Zaměstnavatel ti dá nástroj pro vykonávání práce, vyškolit se na něj musíš za vlastní náklady - 25k. Zaměstnavatel má nějaké postupy a předpisy, vyškolit se na ně musíš opět za vlastní náklady - 10k. Zaměstnavatel ti předepíše nutné vybavení, nástroje a uniformu - vše si musíš pořídit a zaplatit - 1k. Celkové náklady řekněme 100-110k, všechno povinné. Nastoupíš do firmy, začneš pracovat s příjmem řekněme 20-25k ročně. Negarantovaným, pouze podle podle aktuálních potřeb zaměstnavatele. Nemáš pracovní smlouvu, pouze cár papíru s prostředníkem na půl roku, bez zákonných garancí mimo zkušební dobu, která se pravidelně obnovuje. Pokud tě pošle někam na "cesťák" třeba na týden, zaplatíš si dopravu, stravu i hotel ze svého. Každý den v práci i mimo ni podstupuješ významná rizika, díky kterým můžeš o práci kdykoliv z hodiny na hodinu přijít. A nést ještě třaeba další související náklady - třeba na soudní výlohy, léčení, apod. Pracovní dobu máš stanovenou třeba na 12 hodin v daný den, což je např. pro daný let zákonné maximum. Danému pracovnímu dni musíš ale věnovat další 2 hodiny ze svého povinného předpisem stanoveného odpočinku, které ti nikdo nepřidělí odjinud, nezapočítá, ani nezaplatí. Které nepovoluje předpis a které mají vliv na bezpečný výkon tvé profese díky únavě, ale víš, že je pravidelně musíš "obětovat" jinak nejsi schopen plnit úkoly. Činnost kterou víš, že zabere 40 minut musíš vykonat za 25, i přesto že víš, že tohle zkrácení má vliv na tvoje rozhodování, stres a tím pádem bezpečnost. Když se ti něco nelíbí, nebo máš "blbej den" tak dostaneš na hodinu výpověď.

A tak by se dalo pokračovat donekonečna. Když si odmyslíš tu standardní reakci "zase tu Dušínoj pláče a mastí ego", nebo "tak to nedělej když se ti to nelíbí" a podíváš se na to s odstupem - přijde ti to v pořádku? Je to tak i jinde? Kde třeba konkrétně? Je to i tam v pořádku? Proč?
 
Ryanair - jjelen Zobrazit celý strom08. 12. 12 v 14:06
Ryanair - Radimmm Zobrazit celý strom08. 12. 12 v 22:00
Ryanair - Koprik Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 00:42
Ryanair - skyfly Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 14:29
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 14:46
Ryanair - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 16:52
Ryanair - Lowmick Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 17:21
Ryanair - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 18:22
Ryanair - madvlk (BWA245) Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 10:55
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 13:26
Ryanair - Koprik Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 13:36
Ryanair - Radimmm Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 14:57
Ryanair - Koprik Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 15:35
Ryanair - Radimmm Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 15:56
Ryanair - MiG-21MFN Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 23:06
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 16:31
Ryanair - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 16:08
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 20:28
Ryanair - Kendy Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 20:37
Ryanair - Koprik Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 21:38
Ryanair - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 22:12
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 23:37
Ryanair - tonde Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 23:58
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:03
Ryanair - tonde Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:19
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:35
Ryanair - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:19
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:23
Ryanair - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:10
Ryanair - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 00:21
Ryanair - Aldaran Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 08:51
Ryanair - MM - Tomas L. Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 09:16
Ryanair - shrnutí - kuma Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 09:06
Ryanair - shrnutí - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 11:29
Ryanair - shrnutí - Aldaran Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 13:21
Ryanair - shrnutí - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 14:04
Ryanair - shrnutí - flaxa Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 13:47
Ryanair - shrnutí - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 14:27
Ryanair - shrnutí - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 14:33
Ryanair - shrnutí - Rychlokvaška Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 17:32
Ryanair - shrnutí - flaxa Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 15:31
Ryanair - kuma Zobrazit celý strom11. 12. 12 v 09:15
A Novinky nezklamaly... :-) - BlueEye Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 18:55
A Novinky nezklamaly... :-) - Spitfire IX Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 19:10
A Novinky nezklamaly... :-) - Teflon_490 Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 19:42
A Novinky nezklamaly... :-) - Luděk Ch. Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 22:02
A Novinky nezklamaly... :-) - Lejzy Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 23:40
A Novinky nezklamaly... :-) - Spitfire IX Zobrazit celý strom09. 12. 12 v 23:54
A Novinky nezklamaly... :-) - Premek Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 07:50
A Novinky nezklamaly... :-) - happypetr Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 10:44
A Novinky nezklamaly... :-) - BlueEye Zobrazit celý strom10. 12. 12 v 13:40
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ