Zaplatíš si za nezbytnou licenci - 70k. Zaplatíš za zaslání CV. Zaplatíš za pohovor. Zaměstnavatel ti dá nástroj pro vykonávání práce, vyškolit se na něj musíš za vlastní náklady - 25k. Zaměstnavatel má nějaké postupy a předpisy, vyškolit se na ně musíš opět za vlastní náklady - 10k. Zaměstnavatel ti předepíše nutné vybavení, nástroje a uniformu - vše si musíš pořídit a zaplatit - 1k. Celkové náklady řekněme 100-110k, všechno povinné. Nastoupíš do firmy, začneš pracovat s příjmem řekněme 20-25k ročně. Negarantovaným, pouze podle podle aktuálních potřeb zaměstnavatele. ....
Ale no tak , Dave ... já jsem přesně takový argument čekal. A předpokládám, že jsi očekával přesně tuto odpověď - No a co? Ty lidi tam nikdo nenutil lézt, ty lidi nikdo nenutíl dát se cestou dopravního pilota. Tečka. O ničem jiném to není. A ono to tak i funguje - protože je dost lidí, kteří do toho DOBROVOLNĚ jdou, tak aerolinky toho budou využívat. Proč by toho také nevyužívaly? Přece nebudou tak hloupé a nebudou někomu platit to či ono, když se najde dost ochotných, kteří si to zaplatí sami ... Já v tom nevidím žádný problém.
Ono nejde o "jakoukoliv změnu v systému", ale o zásadní změny systému jako celku. S konkurencí a tržností to nemá nic společného. Tohle je čistá nenažranost jednoho manažera, který od rána do večera přemýšlí o tom, jak víc vyždímat každou komponentu, bez ohledu na pravidla. Dokonce i bez ohledu na profitabilitu a svou vlastní firmu. On ten svůj job vlastně bytostně nesnáší a podle toho se taky chová...jakoby nemohl nic ztratit.
No .. možná je to magor (je to magor), ale funguje mu to. A mě , v roli koncového zákazníka, nezajímá, jak toho dosáhl, že catuje costy na minimum a já nevím co. Pokud dodržuje legislativu, dodržuje letecké, bezpečnostní, technické, a další, předpisy, tak ať prostě funguje. Byť to třeba s těmi předpisy jede "na dřeň" a ždímá z toho to, co jde - ostatně, ty taky, když si počítáš daně, tak určitě dobrovolně státu neodevzdáš dvojnásobek, ale jen přesně tolik, kolik je předepsáno státem. Nebo se snad pletu?
V tom se neshodneme ani nepochopíme, dokud si na nějakou dobu nevyměníme pozice.
Nevidím důvod, proč bychom si měli měnit pozice. Taky jsem zaměstnanec, s hypotékou, byť v jiném oboru. A to v oboru, kde věci, které jsi popisoval o příspěvěk výš (kontrakty na dobu určitou, kde nikdy nevíš, co bude po kontraktu, práce na živnosťák za hranicí švarc systému, a obecně systém zavánějící obchodem s bílým masem) jsou naprosto běžné a přirozené. Až by čloěk řekl, že podstatně víc, než v letectví.
Ano, v pořádku mi to přijde. Dokud se najde zástup nezaměstnaných pilotů, kteří proto, aby se dostali do kokpitu, upíšou svou duši dáblu, a budou ochotní si to platit ze svého (a ještě budou štastní), tak to v pořádku je. A je to přirozené. Až nastane jednou doba, že bude nedostatek pilotů, tak se situace otočí, a bude to vypadat jinak. Normální ekonomika druhého ročníku střední školy. |
|