Pak jsou pro použití samostatného VOR/LOC před APP další důvody, nejen povolení
Jednak jsou letadla, která nemají ochranu zachycení G/S před LOC (i mezi B737 jsou občas kusy, které tu ochranu nemají, není mi zcela jasné proč to tak původní provozovatelé chtěli). Tam hrozí, že při stisknutí rovnou APP se zachytí dřív G/S a pak to dělá doslova psí kusy. V naší flotile to měly pětistovky SWU a SWW a pak osmistovka TVN, která je teď v Polsku jako SP-TVZ.
Druhý důvod je, že krytí localizeru je větší než glide slope, tedy vzdálenost, od které je už signál kvalitní a použitelný. Standardně, pokud není uvedeno jinak, je krytí LOC 25NM (v USA 18NM), a GS se také různí, 10-12NM s tím, že konkrétní ILSy můžou mít víc nebo míň. Každopádně je to zhruba polovina LOC. Takže pokud je letadlo navedeno do osy na 20NM, může použít LOC, ale ne GS, tedy approach mode. Pokud přesto pilot dá celý APP mode a zachytí obojí, většinou se nic nestane. Ale na některých letištích, hlavně tam, kde se přelétávají hory (Neapol ILS 24, Malaga ILS 13) to taky dělá brikule. |
|