Jo, v tom, že je to jiný svět s jinou lokálně akceptovatelnou úrovní bezpečnosti, to máš pravdu. To je taky asi jedinej důvod, proč se nad tím rozohňuju - letecký svět trochu pokročil a je trochu smutný, že se na spoustě míst nedrží krok s dobou. Teda smutný - pro mě je to prostě neakceptovatelný, protože ta úroveň snížení bezpečnosti se blíží (tak trochu trefně) ruské ruletě. Ale to je můj soukromý názor, můj soukromý blacklist a pud sebezáchovy a důvod proč bych s nějakou aerolinkou neletěl, ani kdyby lítali zadarmo Concordem To nikomu nenutím, ale názor mít můžu...Nějaké pochopení, kolegialita, apod. s tím nemá co dělat.
S tím rozjetým vlakem ale nesouhlasím - za posledních 5-6 let bylo v oblasti Winter Ops uděláno hodně práce a popsat to jako přechod z tabulek na počítače by bylo neuctivé ke kolegům, kteří v tomhle vedou výzkum a prosazují změny v legislativě a postupech. Studií na tohle téma vyšlo za tuhle dobu docela dost a změn proběhlo taky hodně, každej rok je něco nového. Nechci se tady chlubit cizím peřím, ale zrovna TCX je v tomhle tady v UK i v EASA hodně aktivní a tohle téma se speciálně v téhle roční době začíná zase hodně oživovat, svých vlastních zkušeností máme z Kanady a Skandinávie celkem dost.
Tabulky jsem zažil, dokonce i grafy Zažívám je i dnes, ne všechno a vždycky se dá řešit automaticky...je to sice pěkná otrava, ale člověk si pak je tak trochu víc jistej tím, co mu hrne počítač.
Jestli to byl ale experimentík, v mašině místo filmující cabin crew a cestujících byla zkušební posádka a výsledek přispěje k další generaci tabulek a větší jistotě nás všech, tak tomu zase tleskám, to jo Sice z toho mála co vím o podobném testování mi tohle přijde věděckému experimentu hodně daleko, ale co já vím o Sibiři a Antonovech, že |
|