Kopříku - ono jde o to, že si všichni kryjí svoji vlastní prdel, ale taky prdel těch 200-300 lidí vzadu. Když to řeknu naostro, tak mi je úplně jedno co na to řekne nějaký letecký úřad, když tam všichni zařvou. Ty tabulky a výpočty tam nejsou pro krytí prdele, ale proto abych s nějakou procentuální jistotou a rezervou věděl, co si můžu dovolit (ne vůči firmě a CAA, ale svému vlastnímu životu a životu těch vzadu). Něco jinýho je dodávka střeliva frontové jednotce v zápalu boje, nebo evakuace nějaké oblasti, něco jiného běžný linkový let.
Zkus si tuhle filozofickou debatu přenést do situace, že tam sedíš ty a je to tvoje rozhodnutí. To se pak ta hranice toho co je ještě připosranost celkem posune.
Ale dá se na to dívat všelijak - záleží na tom kde člověk lítá a na čem. Já neřeším nějaké trestní stíhání, perzekuci a krytí prdele, protože tak máme nastavenou safety culture - mám podklady pro kvalifikované rozhodnutí a to jaké udělám, i když bude špatné, bude předmětem debriefingu a zdokonalování postupů mých a ostatních, ale ne trhání papírů, ztráta frčky od velícího důstojníka, nebo vězení. A tak se můžu soustředit na zodpovědnost, profesionalitu a na to, jestli to má opravdu smysl, nebo je lepší počkat, dát si kafe a letět jindy.
Jinak toho v kapitána v UK (Pablo) vyhodili od nás a rozhodně to nebylo kvůli tomu, že vzal nějakého sportovce do kokpitu a někdo ho prásknul. |
|