Problém je, že podle všeho se tenhle nešvar rozmáhá čím dál víc. Spekuluje se o automobilovém palivu jako o příčině jedné z letošních leteckých nehod vlečného Zlína. Myslím, že o palivech a mazivech se v českém letectví obecně málo ví a málo mluví. Rozhodně všem pilotům nedoporučuji do takových letadel sedat i když o něco nižší cena může být na první pohled lákavá, ale přesně tak jak píšeš ty, nikdo už nevidí další náklady, které v cenách servisu mnohonásobně překročí onu původní "úsporu".
Tady už jsme hodně mimo téma simulátorů, ale pokud by to někoho zajímalo, zkusím vyhrabat nějaké moje učebnice a sešity ze školy a dát něco do placu. Na užitné vlastnosti paliv má nečekaně velký vliv způsob a délka skladování, aktuální teplota, množství přísad, ale to z které rafinérie to, které palivo je.
Smutná skutečnost je, že u nás už se ani AVGAS nevyrábí a do dvou let budeme fungovat jenom na francouzský. |
|