Ale jo Radime, máš pravdu...jsem primárně dopravní pilot. Ne že by to byla moje osobní priorita, ale tak jsem si to v rámci možností dočasně vybral a na víc nebyl zatím čas a finance. To přijde časem. Nejsem ale úplně odtržený od GA světa a tak trochu se snažím pochopit systém výcviku, jeho slabiny a hlavně možností letců.
Shodneme se asi v tom, že malé lítání do světa toho velkého příliš nepřináší, někdy je dokonce i kontraproduktivní. Platí to pochopitelně i naopak. Každé má svoje a každé se musí cvičit individuálně. Jedna z mnoha věcí, které Mácha nikdy nepochopí, díky svému zapšklému a naprosto amatérskému pohledu na cokoliv kolem dopravního létání - kterému nikdy nerozuměl ani za mák, přesto že se k němu neustále vyjadřuje
Ten rozsah a periodicitu opakovacího výcviku - máš pravdu, vidím to stejně. Chybí větší důraz na důležité věci, stejně jako možnost je pravidelně cvičit. Systém v tvém domácím aeroklubu je v tomhle směru téměř dokonalý a jsem si jistej, že to Kačena náležitě ocení, dřív nebo později Myslím si ale pořád, že dát tohle do předpisu tak snadno nejde...nebo nejde v současné atmosféře, kdy má systém přezkušování větší perzekuční, než tréninkovou hodnotu. Jako ve světě debila Máchala, kde by se při každé nehodě nebo mimořádné události stříleli u zdi všichni od pilota, přes instruktory a náčelníka aeroklubu, po výrobce letadla a po republice by lítala letka tajných letadel plných inspektorů Dej bůh aby jeho ministerstvo a aeroklub zašlo na úbytě jako všechny jeho ostatní "projekty"...
Proto jsem mluvil o tom individuálním přístupu.
Jinak to plachtění - nejen to, taková DA40 taky "padá" tak, že je to skoro jako přiblížení na přistání. Onehdá někdo psal, že rychlost klesání v plně vyvinutém pádu je dokonce nižší, než u Cirruse na padáku Spousta moderních letadel má obecně celkem benigní chování ve spoustě situací a piloti si zvykají na to, že "se to nějak udělá". A to je přirozeně špatně.
A ti vojáci - jojo, je to pravda...jedině pravidelným drilováním jde dosáhnout druhé přirozenosti u něčeho, co nám příroda jako přirozenost rozhodně nenadělila. Nesouhlasím s tím bez výjimky (např. u checklistů, nebo ve vícepilotních posádek), ale oni už to taky pochopili a postupně zavádějí změny. Pokud jde ale o pilotní stránku věci, má to rozhodně něco do sebe. |
|