S jističi (C/B) je to takhle:
výrobce nedoporučuje resetovat C/B pokud k tomu nevede checklist. PIC se může pro jeden reset rozhodnout po zhruba 2min chlazení, pokud usoudí, že vypadnutý C/B může mít vliv na bezpečnost letu.
Tedy napsané je to šalamounsky, nicméně určitě, kdyby si vypadlého C/B od nouzového vysouvání podvozku všimli, tak jej zatlačí. A skoro si jsem jistým ,že jej i zkoušeli resetovat.
Jenže problém je, že C/B, který byl vypadlý, nebyl od nouzového vysouvání podvozku, nýbrž od sběrnice baterie. Další problém je, že i vypadlý C/B nemusí být vyskočený ven, kdy jeho bílé tělo jasně ukazuje jeho polohu, ale může stále zůstat téměř zatlačený, povylezlý jen o desetinu milimetru, přesto je elektrický obvod přerušený. Zažil jsem to, a není na první pohled znát, že vyskočil. Co teď? To má osádka každý jeden jistič ze stovek resetovat, protože co kdyby jako vedlejší funkci měl i jištění toho správného okruhu? A dělat vlastně "trouble-shooting", kterýžto je za letu výslovně zakázaný?
Ano, pokud by byl C/B skutečně výrazně vyskočený, bude mít posádka co vysvětlovat a obhajovat se na základě odstavce z QRH, který jsem uvedl na začátku. Pokud to však tak jasné nebylo (a v to bych celkem věřil), je lepší počkat na závěrečnou zprávu |
|