IF a FAF jsou v principu stejné body jako IAF. IAF znamená Initial Approach Fix, to jest bod, ve kterém začíná počáteční fáze přiblížení (prosím neplést se STAR). Od IAF se pokračuje na IF (Intermediate Fix), kde začíná úsek středního přiblížení. Po IF se přivádí letoun do konfigurace na přistání, snižuje se rychlost a posádka vykonává činnosti související s danou fází letu. Pro stabilizované přiblížení platí, že se v úseku středního přiblížení před FAF letoun uvede do přistávací konfigurace tak, aby za FAF pokračoval na finále už bez dalších zásahů do konfigurace. To je však v reálu málokdy, většinou se to honí na poslední chvíli kvůli okolnímu provozu, resp. ATC. Po FAF logicky následují finále, úsek konečného přiblížení, které buď přejde do posledního úseku, úseku nezdařeného přiblížení (zde je důležití právě TP - Turning Point, přes který pokračuje nezdařené přiblížení), nebo na přistání (onen magický MAPt zde hraje svoji roli . Takže IAF-IF(je-li definován)-FAF-MAPt(DH/DA)-TP(je-li definován).
Klesání ti v reálu dává ATC. Pokud letíš prázdnou FSkou bez okolního provozu, tak si klesej jak chceš. Jediným omezením je pro tebe terén. Dá se samozřejmě nalétnout lokalizér i na FL070 a pokračovat na přiblížení a klesat na 4000ft na QNH, ale je třeba vždy nalétnout lokalizér (LLZ) a potom glide (GS). V FSce to není tak markantní, ale v reálu jsou vzdálenosti, kde se dá spolehlivě indikovat signál LLZ a GS omezeny. Z hlavy ty vzdálenosti nevím, ale je to okolo 20NM pro LLZ a méně pro GS. Ale jako na všechno, i na tuto problematiku existuje literatura, laické i odborné veřejnosti přístupná ve specializovaných obchodech (terminál Jih na Ruzyni, Aviatik, apod.).
Všimni si, že na příletech (STAR) na Ruzyni (Vodochody) jsou definovány tzv. SLP (Speed Limiting Point). SLP1 (250kts) je definován na kružnici 28NM se středem na VOR OKL, SLP2 (220kts) je např. pro dráhu 24 definován a RASIMu, ETATU a dalších fixech. Nepředpokládám, že s B58 se proženeš TMA od VLM na 250 či více uzlech, ale pokud si vezmeš bulíka a začneš pozdě klesat, tak je překročení těchto omezení více než pravděpodobné
Karel |
|