Chtel bych podotknout ze se dnes jiz standartne pouziva v malych letadlech (zajimam se zejmena o ULLa) pristroj GPS. Tudiz kdyz se dobre a rychle naucis ovladat GPS ve FS2004 jsou tam vsechny tyto body vyznaceny. Naplanuji si treba trasu LKPR to LKTB pres low altitude a kdyz zapnu let tak to v tom GPS mam nasteveny (LKPR,VOZ,BODAL,BITSI,LKTB). A kdyz jsem na BITSI dam si SELECT APPROACH (popripade ACTIVE) na ILS 28 a nastavi se mi GPS na temer kopii priblizovaci mapy ILS 24, jestli mi rozumis.... A pak jiz tam mas ty body IAF,FAF atd...akorat se jmenuji nejak jinak snad OK3 nebo tak nejak ted uz nevim. Mimo to mam samozdrejme pred sebou jiz vyse zminene vytisknute mapy. Nekde u IF jsem jiz navektorovan na ILS 28 a pak uz to jde samo...
Na netu si nekde najdi soubory LKPR_base.zip, LKTB_base.zip, LKMT_base.zip, ktere mam aspon ja (ale uz si fakt nepamatuji odkud jsem je stahl) a tam jsou vsechny mapy k tem letistim ktere pouzivam. Pak tady mam jednu specialni mapku cele CR jmenuje se ENROUTE CHART ICAO CZECH REPUBLIC - LOW AIRSPACE od zeme az po FL 245 (hodil jsem ji k sobe na web tak si ji muzes stahnout www.volny.cz/roberth/e6-1-1.pdf ) a podle te se taky rydim.
Nutno podotknout ze navigace podle GPS se jiz hodne pouziva ale nic nemeni na tom ze pilot musi v prvni rade vedet a umet se navigovat standartne podle ADF, VOR, ILS, DME proste tech zakladnich pristroju co ma v letadle. GPS je pouze doplnek.
Jeste na zaver je treba rict ze pri offline letu ve FS ti stejne (letis li IFR) da ATC jine udaje a mapy jsou ti temer nanic. Pri pripojeni na net a letani ONLINE, je uz to jiny kafe a mapy jsou podle mne nezbytnosti.
Na zaver jeste bonus at to tedy nemusis hledat.....
www.volny.cz/roberth/lkpr_base.zip
www.volny.cz/roberth/lktb_base.zip
www.volny.cz/roberth/lkmt_base.zip........se uz neveslo ![](images/smile/02.gif) |
|