FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Přistání IFR Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Přistání IFR   28. 12. 2004 / 10:11
Karel
Jenom doplním...

===================
Ad1) pokud myslíš glidepath (tak nějak se to jmenuje) např při ILS je sklon napsán ve stupních nebo procentech v nákresu ve spodní části Apr. Chart. A pak ještě níž je tabulka kde je napsáno Rate of descent ft/min při určité rychlosti kt. To podle mě znamená předepsaný vertical speed v poměru k přistávací rychlosti v KIAS. Jinak se taky držet ukazatelů ILS na přístrojích (pokud má dráha ILS).
===================
U ILS je sklon elektronické skluzové roviny udáván vždy ve stupních. V procentech je vyjádřeno klesání u přístrojového přiblížení (na LKPR VOR-DME nebo NDB-DME). Podotýkám, že u přístrojových přiblížení může být vertikální profil na finále značně složitý a je třeba ho dodržet. Tedy nedoporučuji nastavit na FAP (Final Approach Point - u přístrojových přiblížení, FAF u přesných přiblížení, ale dnes se už používá FAF všude) rate of descend podle tabulek, ale opravdu dodržet postupy dle přibližovacího plánku. Ty totiž zohledňují ochranné prostory přiblížení, přičemž berou v úvahu významné překážky, které sice v dané scenérii na simulátoru být nemusí, ale "as real as it gets" Bohužel příklad Ruzyně a vybraných přístrojových přiblížení na 24 a 31 není moc ideální, tam je sestup spojitý. Zkus si sehnat NDB-DME přiblížení např. GCLA na rwy 01 - hezký příklad vyoseného přístrojového přiblížení.

===================
ad 2) Rychlost musíš snižovat postupně - myslím si (osobní názor) - v bodu FAF bych měl už mít APR klapky, vysunout podvozek a mít konečnou přistávací rychlost, u B58 je to tuším 100 KIAS
===================
Ano, postupné snižování rychlosti je v pořádku. Ono stejně není pro cestující moc příjemné, když v úseku středního přiblížení během sekundy přejdeš z 210kts na přistávací konfiguraci ) Stabilizované přiblížení, o kterém se zmiňuješ je ideální pro situaci, kdy v okolí není žádný další potencionálně konfliktní provoz. V reálu by to asi vyvolalo docela nervozní reakce ATC, kdyby ses táhl od FAF na 24 na 100kts a za tebou by se hromadily bulíci a kočičky Spíš by si tě řídící poslal do ILS přes zkratku a nechal by tě klesat na 3000ft na QNH a pak do ILSu do volného prostoru a pravděpodobně ještě s dodatkem: "maintain 120kts until 3NM of PR" (DME 109.100). Existují ještě další doporučení/omezení rychlosti na přiblížení - viz AIP.

====================
PS: Rychlosti pro B58 mám z jakéhosi vylepšeného Checklistu pro defaulty staženého z ...
====================
Checklist není směrodatný pro rychlost na přiblížení, checklist je checklist. Postupuj podle provozní příručky resp. standard operatinal procedures daného operátora (pokud jsou k dispozici).

Just my 1 pence...

Karel
 1x  
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom27. 12. 04 v 22:32
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom27. 12. 04 v 23:21
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom27. 12. 04 v 23:56
Přistání IFR - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 08:51
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:26
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:41
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 21:18
Přistání IFR - PavelS Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 21:34
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 14:26
Přistání IFR - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 14:54
Přistání IFR - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 15:02
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 15:32
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 15:52
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 16:48
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 16:58
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 16:59
Přistání IFR - Lowmick Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 17:33
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 17:37
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 18:30
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 18:38
Přistání IFR - ada.pih Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 19:14
Přistání IFR - Fero Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 20:40
Přistání IFR - Peetrs (Robert) Zobrazit celý strom31. 12. 04 v 00:10
16× Přiblížení za IMC (bývalé Přistání IFR) - Karel Zobrazit celý strom31. 12. 04 v 10:28
16× Přiblížení za IMC (bývalé Přistání IFR) - ada.pih Zobrazit celý strom31. 12. 04 v 17:22
16× Přístrojová přiblížení (bývalé Přistání IFR a přiblížení za IMC) - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom31. 12. 04 v 17:28
16× Přiblížení za IMC (bývalé Přistání IFR) - Libor Zobrazit celý strom31. 12. 04 v 17:28
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom30. 12. 04 v 14:59
Přistání IFR - Karel Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:48
Přistání IFR - PavelS Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 17:13
Přistání IFR - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 16:20
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:00
Přistání IFR - jiva Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:07
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:10
Přistání IFR - Karel Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:11
Přistání IFR - Petr Slavíček Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:26
Přistání IFR - Karel Zobrazit celý strom28. 12. 04 v 10:53
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ