Ahoj,
myslím, že ti mohu posloužit - i bez souhlasu autora v tomto případe, snad to přežije - s trochu vysvětlením, řešil jsem velice podobný dotaz s Davidem vloni, když se Flybe příležitost objevila:
K těm GCSEs...Jestli se nepletu, tak požadavky byly na GCSE min. C grade z
EN+MAT+SCI. GCSE jsou zkoušky, které v ČR normálně nemáme - jsou na konci
základní školy a rozhodují pak o přijetí na střední. My máme v ČR místo toho
přijímačky.
Vyšší zkoušky jsou pak u nich A-Levels, které odpovídají cca našim
maturitám. Na OAA tehdy chtěli A-levels, takže jsem si nechal udělat soudně
ověřený překlad maturitního vysvědčení a stačilo to a tohle normálně
akceptují. Grade C je cca trojka.
U těch jednotlivých předmětů pak:
1.) Angličtina pokud z ní nemáš maturitu jde nahradit nějakou oficiální
zkouškou, kterou akceptují zahraniční školy - Cambridge ESOL a YESOL, TELC,
apod.
2.) Matika je jasná, ta nahradit nejde. Jestli by akceptovali nějaké zkoušky
z ekonomky nevím, to ti řeknou jedině oni.
3.) Science je defacto cokoliv, primárně samozřejmě fyzika, ale klidně i
zeměpis, dějepis, cokoliv. Jde jen o prokázání, že dokážeš bádat a studovat.
Prokázání všech těch věcí je potřeba buď anglickými GCSE nebo A level
certifikáty, nebo ekvivalentem z ČR, což je třebas soudně ověřený překlad
maturitního vysvědčení. Pokud jde o ten Tvůj příklad, asi bych zatím zaškrtl
ano a pak to řešil až u pohovoru nějaký dokladem o tom co studuješ a nějaké
výsledky jakýs dosáhl, pokuď tě pozvou.
Jinak si dovolím předat postřeh Pana Pilota, u kterého jsem byl ve Švýcarsku na aptitude testech pro SAA. (kromě desítek let praxe na všem od turbopropů přes A320 (měl papíry na 320 jako první Švýcar) po Citation; přes 10 let vyšetřovatel nehod Švýcarského CAA (mimo jiné byl při vyšetřování onoho Pilatuse v Brně)) a dnes se živícím převážně HR konzultingem nejen v letectví, ale i v jiných oblastech... Bavili jsme se o všem možném a mimo jiné jsme i řeč padla právě na Jerez a jejich FTO. Říkal (v lednu), že to je asi půl roku, co pro jednu menší společnost vybíral piloty a vybral dva kluky z intergráče v Jerezu. Před nástupem do práce je ale nechal znovu předělat celé MCC ve Švýcarsku, protože jejich úroveň v tomto nebyla dostatečná...
Nechci tím nijak strašit, osobně uspět u toho Flybe selection procesu, tak to určitě neřeším, ale prostě předávám informaci, jak jsem ji dostal... |
|