FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Metry X feety Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metry X feety   7. 12. 2004 / 14:28
A.J.Scandall   
Proboha, Kessidy a SWT, co to tady vykládáte o politice? Já, jako elektrikář dost dobře znám význam SI (odpadá používání "tureckých konstant" ve vzorcích), jenže tady jde o něco naprosto jinýho.

1. Metry při určování výšky - chraň nás ruka páně. Letové hladiny jsou od sebe 1000ft, cca 300m, a v oblasti RVSM to takhle jde až do FL 410. V oblasti metrů je to 500m - 9600M, 10100M, 10600M atd. Z toho vyplývá výrazně nižší kapacita vzdušnýho prostoru. A kdyby se "nejak" tupě převedly stopy na metry a říkalo se FL 10000m, FL 10300m, FL 10600m, FL 10900m, FL 11200m, FL11500m, nebo zkráceně FL 100, 103, 106, 109, 112 ... takhle si lítejte sami, já radši zůstanu u FL jak jsou. A budou, protože v tomhle ICAO o žádné změně neuvažuje.
(EDIT a ještě jeden dodatek - malá ručička metrického výškoměru má na jeden oběh o 360 stupňů 1000m, u feetového 1000ft, tj 300m. Takže feetový je třikrát citlivější/lépe se podle něj drží hladina. Myslete si o tom co chcete, ale lítal jsem podle obojího a prostě je to tak! Nebo chcete metrický výškoměry, kde se velká ručička otočí dokola po třeba 250m? BRRRR. konec EDIT)

2. Míle - anglosaský země na Nautical Mile přecházely stejně jako my. Divíte se? Oni přece mají statutární míle. Na námořní se přešlo za války nebo těsně po ní, protože docházelo k fatálním průserům při koordinaci s námořnictvem.

3. Nastavení výškoměru - palce rtuťového sloupce používají amíci, to je pravda. Víte ale, že rusáci, ta země stojící na SI, používá milimetry rtutě?

4. Rychlost - pakliže používame NM, tak už není co řešit

5. Ostatní jednotky - vždyť přeci i ta imperiální velmoc, Británie, přešla na kila a litry? A s ní třeba i Kanada.

Když jsem začínal lítat, tak jsem taky brblal, jednou na QNH, podruhý na stopy. Ale časem jsem zjistil, proč to tak je a co to má z výhody. A pominu-li američany a rusáky, kteří si pořád jedou po svym (ale nikomu už to nenutěj), tak celej svět musel udělat nějakej kompromis - někdo šel z metrů na stopy a jinej z liber a galonů na kila!!!!
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ