Bohužel to americkým diktátem je ... samozřejmě ne otevřeným, ale ekonomickým diktátem. Důsledkem tohohle skrytého diktátu je i ona problematická klauzule v ICAO předpisech která sice nařizuje přechod na jednotky SI, ale vychytrale zatím nestanovila datum. Za důsledek to má to, že se u nás začíná přecházet na feety i v "malém" létání, kde už jednotky SI byly zavedený. Je to paráda když člověk má předpisy a tabulky s feetovejma údajema a metrický budíky. Navíc všichni jsme od narození naučení na metry takže stopa / míle je pro nás "nepřirozená" měrná jedntka, na kterou se musíme pracně přeučovat a někomu se to povede a někomu ne.
Faktem je, že jednotky (anglosaské měrné jednotky používané ve "velkém" létání navzdory všem mezinárodním dohodám skutečně efektivně realizují krok "zpátky" tedy k původním měrným jednotkám. Původním v anglosaském světě podotýkám.
Zda je to správně či špatně je hodně o názoru, ale nějak si nedobedu představit, kdo by měl sílu vynutit v letectví komplet přechod na SI, bohužel.
Jinak co se týče těch jednotek, tak bych za nějakou smysluplnou jednotku považoval tak maximálně námořní míli, což je jestli se nepletu délka obloukové minuty velké kružnice - v tom bych viděl jakousi "smysluplnost" jednotky která by mohla představovat jistý důvod k jejímu používání. nechápu však, proč jsou jiné jednotky pro vzdálenost a jiné pro výšku ... jak jste jistě poznali, jsem fanoušek SI |
|