To je rozdíl mezi českou školou a školami zahraničními. U nás je všeobecně trend zahrnovat žáky čehokoli množstvím teorie zacházející do nejmenších detailů. Často se přitom člověk nedostane k tomu podstatnému. A týká se to všech oborů nejen létání. Jeden z mých instruktorů byl starej zkušenej práškař. A když jsem začínal motorově lítat, řek mi toho za dvě hodiny víc než jsem se dočetl ve všech českých "učebnicích". Jinak pro objektivitu nutno říct, že české učebnice z tohoto období (až tak do padesátých let) taky nebyly špatný a bylo tam podstatně víc praktických věcí, nežli dnes, i když pořád obalený množstvím vzorečků. (asi aby si pilot těsně před ztrátou rychlosti ještě bleskurychle vypočítal vztlakovou sílu).
A další poznatek - kdo někdy stavěl a zalétával volné modely, zjistil a pochopil hodně věcí popsaných v týhle knížce. No a takový volný gumáčky, ty už člověka naučí o tomhle lítání skoro vše. (mírně přeháním) |
|