Nepatrně bych opravil a doplnil. Zmíněná technologie s permanentními magnety je u nás používána cca 20 let a AVV byl světový unikát. Experti ze zahraničních firem jen valili oči a ztráceli řeč. Bohužel se jej nepodařilo zaintegrovat do evropského schváleného systému ETCS (zájmy konkurenčních nadnárodních společností atd.). V době, kdy AVV vzniklo, se o GPS vedly jen učené diskuze a přesnost byla v desítkách metrů. A ani dnes použití GPS na železnici (pro zabezpečení provozu) není tak jednoduché. Ještě před poměrně krátkou dobou nebylo možné určit polohu vlaku na dvou rovnoběžných kolejích, na které z nich vlastně je. A ani do budoucna se této technologie hned tak nedočkáme. Jsou sice projekty, uvažující použití GPS pro zab.zař., ale pokud si uvědomíme časovou náročnost zavedení projektu do praxe ... realizace jakéhokoli nového projektu na zab.zař. na železnici kdekoli na světě trvá kolem 5-10 let. Zkoušky, atesty a schvalovací řízení taky tak podobně. Takže... buďme rádi za magnety |
|