To je otázkou samozřejmě peněz. Budeme-li brát, že jednotka GPS a její implementace na vozidlo vyjde stejně jako istalace systému snímání IB (magnetů, balíz), pak by bylo zřejmě záhodné istalovat satelitní systém. Otázkou ale je, jak moc potřebujeme zjišťovat polohu vozidla? Zda nám stačí "jednou za kilometr" nebo tu polohu potřebuju znát každých cca 10 s. Je tu ale jeden velký rozdíl GPS v autě a v tomto řídícím systému. Bohužel přesnost v systému řídícím je vyžadována maximální. Od toho se samozřejmě odvíjejí náklady. A jak už tu bylo napsáno, systém AVV tu byl mnohem dříve, než systémy založené na GPS, navíc stejně pro úplné řízení systému AVV (s dalšími informacemi např. o stavu prostorových oddílů před vozidlem) bude nutné doplnit ještě dalším systémem. Nevím, zda by implementace do systému GPS byla možností...
Opět malý příklad:
Když už je ta GPS "levná a přesná", proč už ji nemají v sobě veškeré autobusy a cestující se nemůže dovědět, kdy mu dálkový autobus přijede, kde se nechází a kdy je předpokládaný příjezd na zastávku? Vysvětlení je jednoduché, nechtějí do toho investovat.
Omlouvám se, že dalším druhem dopravy za***ám letecké forum. |
|