K těm nohám jen tolik - i v reálu, když při pojíždění budeš dělat kontrolu směrovky, tak ti éro zašmejdí sem a tam. Konkrétně u 737my, abys při tom jel rovně, musíš trochu "kontrovat" volantíkem.
Jiná věc je, že nové postupy Boeingů (platí tak 4-5let), které se pomalu začínají uplatňovat i na jiných typech, přesouvají všechny úkony, u kterých je to jen trochu proveditelné, do fáze před zahájením pojíždění a v jeho průběhu se dělá už jen minimum věcí, i ten Taxi checklist zmizel a Before take-off má položky jen dvě (Flaps, Trims). Je to proto, aby při pojíždění nedocházelo k odvádění pozornosti. Osobně to považuji za velice pozitivní krok.
Takže ať už je to Boeing, nebo Cessna, kontrolu řízení děláme opravdu ještě na stojánce, než se vůbec hneme. ATR to má jinak, neboť tam se kontrola řízení musí udělat po odjištění gust-locku a to se dělá těsně před vzletem. |
|