Ahojte!
Tak už docela hoooodně dlouhou dobu dneska prolézám internet a ne a ne najít nějakou rozumnou odpověď na tuto otázku:
Jak mám letět rychle při přiblížení/přistání, kdy mám vytahovat mechanizaci apod.?
Vím, že to vše záleží na hmotnosti přistávajícího letadla a na klapkách (většinou jsem našel že se přistává na FLAPS 30 nebo FLAPS 40), ale jde mi o jednoduchou tabulku, kde by bylo například hmotnost letadla v řádcích, skupina sloupců FLAPS 15, 30, 40 a jednotlivé sloupce vzdálenost/rychlost.
Jednoduše řečeno, vím, že na AIPu je nějaké rychlostní omezení při přiblížení (tuším někde kolem 220kts IAS, ne? ), ale jak mám vydedukovat v jaké vzdálenosti od prahu dráhy mám letět jak rychle a na jakejch klapkách? Asi těžko bych to kalil 220kt a 1nm od prahu začal zběsile brzdit a tahat za klapky, nebo naopak se celou dobu třeba 10nm ploužil nataženej jak větřící pes s klapkama na max. a rychlosti nějakejch těch 140kt IAS.
Pokud bych měl tuhle tabulku, stačilo by kouknout, že jsem řekněme 10nm od prahu, tak mám mít FLAPS 1 a rychlost X, pak ve vzdálenosti 8nm FLAPS 5 a rychlost Y, 6nm FLAPS 15 rychlost Z, 5nm FLAPS 30 rychlost FŇ. a hopla a jsme kousíček od prahu v naprosto ideální konfiguraci, rychlosti a spol.
Něco tedy jako brzdný profil (protože vím, že o pozici se mi bude starat v tom lepším případě ILS a A/P, že? )
Poradíte začátečníkovi? Zkoumal jsem snad všechny stránky manuálu od PMDG (Landing/ Normal Procedures/ Cruise/ Nevímcoještě) taky jsem koukal na www.b737.co.uk a ne a ne najít tuhle chytrou pomůcku....
MaVac
|
|