Hezký téma k diskusi. Ten Horten je moc zajímavej - řek bych, že vychází z konstrukcí plachťáků bratří Hortenů. Ovšem co jsem čet o ME262, tak hlavním problémem pro takovýhle éro by byly motory. Jejich životnost byla max. 50 hodin, což nebyl jistě problém pro stíhačku, ale u bombardéru by to přece jen problém být mohl. Ovšem konstrukce to všechno byly vpravdě odvážné a promyšlené. Ale, že by to snad mohlo zvrátit vývoj války, to snad ne. Leda by Me 262 lítaly ve velkém množství už někdy v roce 1943. Ale byl tam problém i s piloty, přece jen museli být hodně zkušení. Na tom Hortenu to muselo být ještě horší. Zvlášť kdyby to mělo nést 1000 kg zátěže.
Mám pocit, že z těhle konstrukcí mnoho firem žilo ještě dlouho po válce. Zajímavé by bylo i vědět, jak moc se na nich podíleli čeští konstruktéři a vlastně i čs. firmy. Třeba takový pan Šlechta na vrtulnících dělal už v Německu (na nucených pracích) a v nějakém dokumentu přiznával, že svoji geniální jednoduchou rotorovou hlavu vymyslel už tam. |
|