Nezlob se, že ti to takhle otevřeně napíšu ale nemáš pravdu. Létání s velkými proudovými letadly se šípovým křídlem má několik zcela podstatných odlišností od plachtařiny, že třeba příměr o přístání s Blaníkem jako o nouzáku pro airlinera neobstojí. Píšeš o pádu - pádovka s velkou mašinou je něco jiného než na malém éru, tyhle obludy nemají tak jasně zřetelnou hranici mezi normálním letem a pádem (zpravidla netředou a v tichosti přejdou do hlubokého přetažení), před tím se nacházejí ve 2.režimu vztlaku (ve kterém jinak běžně dopraváky narozdíl od stíhaček nelétají), skluzy a výkluzy cítíš úpně stejně jako na malém éru, stejně jako na simulátoru (až by ses divil), stejně tak některé manévry, které děláš na malém éru, jsou nemyslitelné a zakázané na velkých strojích (třeba skluz).
Zdaleka ne vše z malého létání je praktikovatelné ve velkém. Problém je, že dnešní doba vychovala z mnoha dopravních letců pushbuttonisty, nicméně jen tím, že je budeme učit létat na malých strojích či s větroni, se základy letu s tryskáčem nenaučí... |
|