To už zabíháme do detailu, těch paliv je fůra a některé věci, které jsi vyjmenoval, spadají do Contingency, něco do Alternate, něco do Final Reserve Fuel
Konkrétně jde o:
TAXI Fuel - vcelku jasné, palivo, ktere se spotřebuje do doby vzletu, tzn. běh APU, spouštění motorů, pojíždění
TRIP Fuel - palivo pro vzlet, stoupání, let v hladině, klesání, přiblížení a přistání na cílovém letišti
Záložní palivo - do něj patří:
CONTINGENCY Fuel - palivo pro nepředvídatelné okolnosti (odchylky od spotřeby - změna větru, změna směrování, hladiny apod.) - bere se jako 5% z TRIP F., resp. 3% pokud je k dispozici náhradní letistě na trati, anebo 5min vyčkávání standardní vyčkávací rychlostí v 1500ft nad cílovým letištěm za standardních podmínek - podle toho, která hodnota je větší
ALTERNATE Fuel - palivo pro let na náhradní letiště - zahrnuje postup nezdařeného přiblížení na cílovém letišti, stoupání do cestovní hladiny, let na záložní letiště, klesání, přiblížení, přistání
FINAL RESERVE Fuel - konečná záloha paliva - je to 30min vyčkávací rychlostí... (viz CONTINGENCY) (resp. 45min letu pro pístová letadla)
ADDITIONAL Fuel - dodatečné palivo - pro lety ETOPS nebo lety na osamocená letiště - 15min vyčkávání... (viz CONTINGENCY)
EXTRA Fuel - mimořádné palivo - dodatečné palivo, o které žádá kapitán jako svou rezervu
Kurňa, jsem se rozepsal, ale třeba to někomu pomůže udělat si jasno v palivech |
|