No, těžko říct vylepšili, hledala se cesta.
Mě se obecně líbí zásada, kterou říká kamarád, zkušený letec s kvalifikací test pilota: čím víc má letadlo různých píčovinek, jako aerodynamických plůtku, přídavných kýlů, zubů na náběžce, vířičů nebo různých stabilizačních a omezovacích prvků v řízení, tím víc se jedná o stroj s vrozenými nectnostmi a je třeba na něj dávat bacha.
Já třeba z tohohle hlediska velice oceňuji dvě letadla, Turbolet a 737, ježto mají takovýhle věcí minimum a taky to jsou dříči oblohy, kteří si toho nechají strašně moc líbit (ne však všechno). Zrovna včera foukal vítr jako kráva nejenom v tom Tokiu, ale i v Evropě (a většinou nám to vycházelo hodně z boku), lítal jsem s pětikilem a několikrát jsem si přitom říkal, jak jsem rád, že dneska sedim zrovna v tomhle éru, co se nechová jako dámička. |
|