On je problém totiž v tom, že ač má MD-10 (konverze z DC-10 na dvoupilotní glass cockpit) pilotní prostor stejný, jako MD-11, jedná se o jiné letadlo. Ptal jsem se tuhle kolegy, který lítal souběžně asi pět typů (u vládní letky), jak se to zvládalo. Říkal, že nebyl ani takový problém sednout z Jaka do Challengera a pak do dvaašedesátky, to byly tak rozdílné stroje, že každý hned věděl, s čím má tu čest. Problém prý byl kombinovat Tu-154B a M, protože se jednalo o sice velice blízké stroje, podobné kokpity, ale každá verze měla jiné motory a jiné křídlo, a bylo někdy těžké si hned uvědomit, v čem člověk vlastně sedí. Teď to nechci míchat, která verze byla která, ale u jedné se muselo s plynama až téměř do země, u druhé se naopak muselo stahovat brzo. A často se to pletlo, a pak se s jednou dělaly rány a s druhou plachtilo do půlky letiště. |
|