Nie kazdy odskok je kozel.
Kozel vznikne po snahe pilota pribit lietadlo k zemi pri vacsej pristavacej rychlosti v podstate bez podrovnania hlavne pri silnych narazoch vetra zboku kedy sa prve doktne zeme predne koleso a potom hlavny podvozok.Vtedy lietadlo vyskoci a opat dopadne na pridak a potom na hlavne kolesa, a opat odskoci , ovsem odskoky su stale do vacsej vysky, dochadza ku strate riaditelnosti a pade po kridle.Spravidla treti odskok byva uz osudny. Na "rurach" sa to riesilo tym, ze sa naplno zabrzdili kolesa a okamzite sa vyhodil brzdiaci padak.
Odskok,ktory nie je kozel vznika pri tvrdom pristati pri spravnom natiahnuti lietadla,pri spravnej rychlosti podrovnania, ked pilot zle odhadne vysku podrovnania a skor stiahne plyn a dochadza k padu na zadne, vtedy dojde k odskoku ale dopadnutie je zase na zadne alebo na vsetky kolesa a nedochadza ku dalsim odskokom.
Myslim,ze tu bolo niekedy videjko z pristatia ruskeho Turboletu s ruskym ziakom na sole a instruktor ho riadil po radiu a ziak urobil ukazkoveho kozla.Zachranilo ho prave po druhom odskoku zabrzdenie az na predretie pneumatik. |
|