Toto pochopíš v okamžiku, až když zažiješ rozdíl mezi:
- uzavřením obchodu za 1 000 000 USD pře telemost nebo osobním jednáním
- opravou drahého zařízení na místě nebo dálkově po telefonu
- osobní přítomností na konferenci a následné diskusi, nebo přečtením několika slide, které z této konference vzejdou
Tvůj příspěvek by mohl končit třeba otázkou, proč nežijeme na stromech....
Jeden příklad z nedávné doby, máme zařízení v ceně asi 50 000 000 Kč, výrobce pravidelně pro své uživatele (z celého světa) dělá workshop, kde se řeší problémy, upgrade, požadavky na vývoj, koná se přímo na letišti v LSZH. Proč asi? Čas odborníků je neuvěřitelně drahý, mají-li sezvat 130 lidí, je to nejlevnější metoda. Ráno skočíš do éra, v 10h to začne v 15 je konec a hurá domů. Takovýchto akcí jsou denně desítky a ty lidi je potřeba dostat tam i zpět. Zkus si započítat ceny hotelů, náklady na výplaty (když dobře placený člověk tráví čas ve vlaku, na hotelu a stále na něco čeká) a zjistíš, že je to nejlevnější a nejefektivnější řešení. Má to bohužel i stinné stánky. Kde jsou ty časy, kdy jsem poznal půl evropy a procoural všechna města.... teď znám už jen letištní haly. |
|