Pan Ing. Formánek co ho mám na aerodynamiku by asi upadnul.. Teorie je to pěkná, leč ta praxe..
Křídlo pod vítr se dává proto, aby vítr "nepodfoukl" křídlo zespodu, tím pádem by to letadlo trošku podebral a hodil stranou.. To že to tam je při startu jsem ještě neviděl, ale já toho neviděl.. Ale chápu to tak že prostě jak při přistání, tak při vzletu tam ten bočák je.. Při přistání se s klesajicí rychlostí jeho vliv na letadlo ztrácí, při startu vliv vzrůstá.. Tak jako tak musíš ten vítr nějak eliminovat.. To že si Jakub myslel že to jsou spoilery mě, při tom kolik času tráví na ploše a nebo kolik toho má na simu nalítáno, překvapilo.. ( rejp )
K tej termice.. Ta termika by musela být, jak je tu již psáno, šííííííleně silná.. Přemýšlím co by se stalo kdyby to fungovalo tak jak říkáš.. Kdyby, teoreticky, taková termika fakt byla a pilot by věděl kde je a jak je silná tak by se to tak teoreticky možná dělat mohlo.. Ale je to blbost.. Nikdy to tak nebude.. A třeba na turbulenci by spoiler neměl asi žádnej vliv ptž tam je to pár kopanců nahoru a dolů a tak možná dobře že má křídlo aspoň nějakej vztlak než aby se rušil spoilerem..
Jinak, já bych vzlet se spoilery ( jinak taky rušiči vztlaku..!! ) raději nevzlítal.. Proč vztlak rušit tam kde je ho nejvíc potřeba..? Žádné sestupné a vzestupné proudy stejně nejsou ( aspoň ne tak veliké aby to na 737 působilo jako termika - představ si tu velikost a sílu aby to zvedlo 737 a ta v tom třeba i koužila ) tže to celé je postavené na hlavu..
Zajímal by mě tenhle příklad..
Letoun - B737
RWY - 3000m
Stejné podmínky - bezvětří, teplota, váha stroje atd. ,
Jak moc by mohli být vysunuty spoilery ( v ° ) aby se to Béčko ješte odlepilo..
( a nebo, kolik by na myšlené nekonečné RWY to B potřebovalo k vzletu s poslední možnou výchylkou spoilerů kdy by byl vzlet možný )
kapišto..? hádejte se.. |
|