No, no je to těžký, jak L-610, tak AE-270 přišli tak říkajíc s řížkem po funuse. Oba byly ve své době vzniku již odsouzeny k zániku. Konkurenti L-610 (ATR 42 a Dash 8) byly již zavedeni a vyzkoušeny za provozu. Náš VZLÚ zas zkoumal vyzkoumané. Pak přišla revoluce a jediná šance k prodeji (východní trh se ropadl) U IBISu byl problém jednomotorové uspořádání. Protože má dost omezení. nevíc jeho nejsilnější ruský Gžel (jako by mu z oka vypadl) má jedn obrvskou výhodu. Motor M601, který je v rusku velmi popuární a známý. asi posledním hřebíčkem bylo zjištění, že IBIS potřebuje nový křídlo.
mě je spíš líto L-159, kde se projevila neschopnost našim ochodníků i prodat. nemusím ani psát, že ve všech testech vychází lépe, než její prtivníci. Ale to je na delší rozpravu. Bohuel, ppokud do letectva budou tlachat lidé, kteří tomu nerozmí, vždy to bude stát za prd. |
|