Chápu, co tady Doug psal na začátku, rozumím jak to myslí, ale přijde mi to až moc utažené. Řešily by to dvě sítě - jedna profesionální, kde by létali zkušení piloti a zkušení řídící, jako ve skutečnosti. Kdo nemá IFR, nemohl by se připojit. Kdo nemá jazykovou doložku, nemohl by do ciziny dělat ostudu.. Prostě ARAIG a hotovo.
No a nějaká jiná síť by byla pro začátečníky a puberťáky, kteří se chtějí vyblbnout. A protože nejde zas tak jednoduše zařídit paralelní síť IVAO, tak ty dvě sítě budou rozděleny mapovitě - velký letiště (LKPR, LKTB) a malý letiště (třeba LKKU).
Ale když ARAIG - tak ARAIG - nemám zas tak moc reáloných hodin nalétaných na řízených letištích a v řízených provozech, ale nezažil jsem, že by se někdy ATC osopil na zmatkujícího pilota (snad kromě těch na JFK s China Airlines). A přitom hudlařů, kteří nedovedou vykoktat kdo a kde jsou a odkud kam letí, jsem už ve vzduchu slyšel dost - u nás i v Německu. Pokaždé to ATC vyřešil přímo něžně.
Protože v reálu ATC MUSÍ mít navrch a bejt profík, protože jde lidem o kejháky. Stejně tak musí být profík pilot dopraváku, s psychotestama, zkouška,a hodinama, legama - a já nevím co ještě, jinak cesťáky prostě vízt nemůže.
Ale právě v tom je kouzlo FS a IVAO - za dodržení určitých základních pravidel se může připojit každý - i když je na vozíku, má 20 dioptrií, nebo je mu 9 let. Před několika lety o tom už tady jednou byla bouřlivá diskuse - a závěr byl, že není důvod být přísnější, než HQ IVAO, byli bychom jen sami proti sobě a proti rozvoji našeho virtuálního světa.
Promiňte, ale tato diskuse mi připomíná příběh námořníků, kteří z nedostatku žen celkem spravedlivě a pravidelně navštěvovali v podpalubí kozí chlívek. Až jeden mladý plavčík si kozu vzal k sobě do kajuty. Když na něj ostatní námořníci bouchali, že si jí přece nemůže nechat pro sebe, objal kozu kolem krku a křičel "Vy z ní akorát děláte ku$vu! Ale já jí mám opravdu rád!"
Hmmm... FS je stejně jenom FS, i když ho má někdo rád
|
|