Problém je v tom, že všechno se dá obejít a u těch pilotů velmi snadno. Sám jsem, když jsem začal, hnaný mamonem nějakých vysokých frček snad třikrát za sebou letěl trasu KSFO - PHNL a zpátky. Testy na Captaina jsou jen kontrolou, jestli ses obtěžoval přečíst manuál k IVAPu, možná ještě pár drobností navíc. Rozhodně to nijak nedeklaruje tvou leteckou kvalifikaci. Když si projdeš požadavky na FC, tak by to měl udělat vlastně každý zkušený pilot (určitě by mu mohlo stačit 200 letových hodin, i když se nebude nijak specificky připarvovat), pokud tedy lítá VFR i IFR. Ovšem když se zavede nějaká systémová kontrola do úrovně C, tak to půjde obejít, mě osobně by taková restrikce vůbec nezastavila, a naopak když dáš FC, tak najednou spousta kvalitních pilotů nebude moct dělat to, co bez problémů dávno umí, jenom proto, že nepovažovali za nutné udělat si zkoušky(ale - máme nové zkoušející, takže kapacity jsou, hlaste se )... |
|