No zrovna teďka moc nelítám, třeba se hustota letadel zvýšila, ale neděláme z naší malé divize něco mnohem většího, než doopravdy je? Přijde mi, že nás zase tak moc není, aby bylo fakt nutné povinně posílat nováčky piloty a řídící někam na oblasti ? Pokud není zrovna online day, nějaká akce nebo třeba dlouhý víkendový večer, tak nás najednou fakt moc nelítá (skoro bych řekl nikdo, v tuto chvíli jsou ve FIRu 4 letadla, jedna Čáslav- Gripen na SOWT(cizinec), dvě ČSA(oba češi) - obě z prahy, jedno do Mošnova a druhé do frnkfurtu, a jeden nizozemec z EHAMu do Prahy) a když jsou tyto dny, tak na exponovaná místa jdou ti lepší.
Navíc občas si třeba chci zalítat tak nějak pořádně a nechci se zdržovat, protože chci potom dělat i něco dalšího a pak bych se místu s nováčkem instinktivně vyhnul, protože mě to vysvětlování a chyby, které prakticky každý nováček udělá, budou zpomalovat. Trochu si protiřečím, protože v Praze se mu to stane taky, ale na okrajovém letišti se bude sám nudit, protože mu tam přiletí malé procento letadel (v tom ti Dougu naprosto rozumím, ale upřímně - u nás je to malé procento jedno letadlo nebo dokonce žádné.. ).
Jako pilot mám obrovské moře letišť v dosahu nějakých 350 nm, což se dá s jetem za cca hodinu zaletět, takže vyrazím z velkého a kvalitně vybaveného(myšleno ATC, jen megalomani potřebují dráhu 3800 metrů, viď Gustave )letiště, aby doletěli do podobně kvalitního letiště někde v zahraničí (třeba i Blava, ta je dnes taky v cizině... ).
Nevím, jak pracují ty FRAs pro piloty, ale bojím se aby se nestalo, že ometalovaní borci budou lítat jak jsem popsal výše, a nová drobotina se bude bez dozoru cvičit na oblasti - jeden něco špatně pochopí, a hned to umí všici. Takže bude potřeba nějaký akreditovaný staffák, který je alespoň občas zkontroluje. Ale zase jsme možná narazili na to, že jsme malá divize a TAs tam nemůžou být furt. Takže - drobotina si bude primárně trénovat mezi sebou a je tu riziko, že se to naučí stejně blbě. Pokud si chceš předávat schopnosti s minimálním šumem, tak musíš mít kvalitní ATC na nové piloty, a kvalitní piloty na nové ATC. Když budou FRAs fachat stejně pro piloty i řídící, budou se kumulovat ve stejném místě ? Myslím, že jo a nemusí to vést k ničemu dobrému...
Toť můj příspěvek, zase jsem se slovně vyblil a palte... |
|