Jak už tu někdo napsal, je nás strašně málo. Nedá se srovnávat s divizí, která má třeba 2500 aktivních členů, deset mezinárodních letišť typu naše Praha a frontu nadšených řídících, kteří se skutečně perou o každou hodinu za radarem. V takových případech by měl jistě tvůj návrh uplatnění a efekt.
Nesouhlasím ale s tím, že by se měl do tohohle celosvětovýho "hracího" koníčka aplikovat jakýkoli kariérní postup z reálu. A to jak pro piloty, tak i řídící. Myslím, že 70% IVAO nových nadšenců se na síť připojuje právě proto, aby co nejdříve pokořili Jumbo a mohli letět třeba přes oceán a komunikovat naživo s ATC. Ne každýho musí nějaká Cessna a okruhy zajímat. Tím spíš ve FS, která má k VFR dost daleko. Tím, že někomu zakážeš letět s čím chce a kam chce boříš asi základní myšlenku sítě IVAO a děláš z toho detašovaný pracoviště nějaké letecké školy.
Nikde není dáno, že zkušený Cesnař se 100h na virtuálních okruzích bude i dobrý s anglickým frazeo v IFRovým Jumbu, a zároveň může platit to, že existují velmi zkušení a světem dost vylítaní piloti, kteří bravůrně tím Jumbem křižujou celej svět a přitom nikdy okruhy nelítali.
To, že je naše divize lehce nestabilní, co se pokrytí a kvality týče, tak připisuju pouze omezenému množství členů a velké úmrtnosti nováčků, které to časem přestane bavit.
Starý páky zase mají čím dál tím méně času a když už si nějaký udělají, radši si střihnou jeden let z oblíbeného bodu A do B, než by plnili nějaký kariérní postupy.
A už ani dávno neplatí, co se tu řešilo na tohle téma před lety, že svět je online jen proto, že tam řídí kdejakej trouba, že jsou hrozně benevolentní, zatímco my jsme ta pravá kvalita a všichni si naší divize a schopností považují. Co se tak po večeru podívám, tak není oblast ve světě, ani velký letiště, které by neřídila alespoň C1, spíš C2. A už ani neplatí, že si to světem křižují podivní SeniorCaptaini, kterým tu hodnost snad někdo dal za zásluhy a kteří neumí zaletět ani ILS. Naopak létá mnohem víc nefrčkovaných pilotů, kteří tak činí pro radost a přitom jejich znalosti odpovídají minimálně FC.
Myslím si, že dneska je ve světě naše Praha vnímána spíš jako nějaký místo někde na východě, kde je mrtvo. Máme hezkou scenérku, ale to má stejně mrtvá Sofie nebo Athény taky.
Tvá snaha o postupný výcvik od píky, tím i snižovaní počtu řídících v Praze, snižování počtu IFR pilotů s jejich nuceným přesedláním na prskolet, tak podle mě nic nezmění a pokud ano, určitě ne k lepšímu.
|
|