Matesi, ono to má dvě stránky mince:
1.) Hoření kerosinu v proudovém motoru opravdu produkuje teploty kolem 1600 stupňů, ale je to dáno hlavně způsobem jak se zapaluje (jemnou atomizací paliva do horkého vzduchu) a faktem, že hoří palivo a vzduch v poměru cca 1:14. To že se při takové teplotě taví ocel je sice možné, ale to neznamená že se ten proudový motor roztaví. Jednak pro spalování se používá nějakých sotva 7% vzduchu co motorem prochází (zbytek je právě pro chlazení), druhak se hořící směs nikdy stěn spalovací komory nedotkne (komplikovaný systém jak ho držet uvnitř) a za třetí až dorazí k turbíně je náležitě chlazený, lopatky turbíny rovněž a navíc se pro ně používá mnohem odolnější materiály.
2.) Hořící kerosin sám o sobě produkuje teploty kolem 500°. Záleží ale na dalších vlivech a taky je problém v tom, že toho paliva je opravdu hodně a velmi dobře ulpívá na všem okolo. |
|