Asi jsem úplně blbej a asi jsem Boeinga nelítal, ale to, co nám tady chlapci popisujou, že umí Airbus, to umí přeci i Boeing...? Třeba speedbrake se při přidání plynu samy zavírají, začne-li se se zapnutým A/T stoupat, motory si samy přidají (i u A320 na to musí být A/T zapnutý, nemluvíme-li o alpha protection, ale to už je extrémní situace)
Vždycky mě pobaví diskuze na téma bezpečnost Airbus versus Boeing, protože po dvaceti letech provozu A320 (a výše) statistika jasně ukazuje, že procento nehod způsobených špatnou pilotáží je podobné u FBW jako u non-FBW. Akorát se lehce mění příčiny, z mišmaše způsobeného většinou letcovou neschopností létat (tak častá u dopravního letectví, bohužel) dochází u FBW k velmi často mišmaši způsobeného letcovou neschopností porozumět systému a správně jej používat. |
|