Když to ty lidi zmastí, tak je možný všechno
Obecně však platí pravidlo, že když PF letí v ruce, PM nastavuje všechny hodnoty na MCP (autopilotu) a FMS. Když PF letí se zapnutým autopilotem, všechno si nastavuje sám. Ovšem letí-li PF v ruce, bez automatu tahu a PM mu sám od sebe něco začne mačkat na MCP či FMS, jediné, k čemu může dojít je, že báry Flight Directora začnou vést někam do kytek. A záleží pak na pilotu letícím (PF), zda je bude bezmyšlenkovitě sledovat či ne (při letu bez FD v takové míře zmatení samosebou nehrozí). Ale že by letadlo v takovém případě bez AP a AT samo něco provedlo, to ne.
Nejhorší je zmatečná situace, když třeba při zapnutém autopilotu PM začne něco někde nekoordinovaně mačkat, či naopak když PF letí v ruce a sám si něco nastavuje na MCP/FMS. Tehdy se ztrácí na palubě klid a přehled. |
|