Nemůžu bohužel komentovat speciální procedury pro použití spojlerů pro LCY nebo jiná CAT C letiště, bo nemám zatím ani výcvik ani zkušenost To co jsem psal bylo založené jen na obecných pravidlech pro stabilizovaná přiblížení, doporučeních Boeingu a tom co nás tu učili pro ATPLko. Samozřejmě, pokud na to máte speciální procedury, někdo pak prohlídne klapky a nezapomene zasunout spojlery při goaroundu , tak to asi nebude takový problém. Předpokládám, že se vysunou na nějakou NEmaximální hodnotu a pak se s nima dál nehýbe.
Ta procedura kterou jsem popisoval je na základě přednášky kapitána BA CityFlyer, který to přiblížení létá několikrát denně, konkrétně na BAe-146. Rozebíral to velmi důkladně, včetně grafů a videa z kokpitu a zvenku. Zmiňoval hodně důrazně, že díky vyšší rychlosti dopředné i vertikální není možné při klasickém flare dosáhnout dotyku v části dráhy, která by umožňovala bezpečné zastavení před koncem. A pokud by se nedělal naopak přechod tak důkladný, tak by bylo dosednutí příliš pozitivní s rizikem odskočení. Ono LCY není jen výrazně strmé přiblížení, ta délka dráhy je možná ještě podstatnější faktor. Ale třeba tomu jen každý říkáte jinak |
|