Na Rwy10 má úhel sestupu 5.5° To je téměř dvakrát tolik co běžné ILS a proto má letadlo velmi vysokou rychlost klesání (vertical speed), většinou přesahující 1000fpm (což už samo o sobě např. pro běžné airlinery znemaná "nestabilizované přiblížení"). Před dosednutím se tak poměrně prudkým přitažením nejdřív vytratí přebytečná rychlost sestupu, což ale znamená, že zůstane poměrně dost velký přebytek energie a tak by letadlo slušně plavalo a nestačila by velmi krátká dostupná vzdálenost pro přistání 1319m. Proto se provede "druhý flare", což je něco mezi pádem a pozitivním přistáním U letadel vybavených samostatnými speedbrakes (ne spojlery na křídlech) se tohoto zařízení využívá pro příslušné zpomalení. To pozitivní dosednutí (cestující tomu říkají tvrdé přistání včas je kriticky důležité - v určité části runwaye jsou značky, před kterými musí být éro 100% na zemi. Říká se jim "goaround or swim". |
|