K tomu Heliosu - on je právě v těch dvou letadlech poměrně důležitý rozdíl - do těch 6ti km nestoupáš jako plachtař rychlostí 3000 stop za minutu a co je ještě podstatnější, jako plachtař nestoupáš většinou bez toho kyslíku dalších 6km, aniž bys chtěl. Nějaký výstup v kabině do takových výšek je dobrý tak akorát k tomu, abys věděl jak se projevují symptomy - a každý má možnost si takovou věc vyzkoušet. Nic tě nenaučí na to reagovat, nebo si snad nedejbože zvyknout. Prostě musíš umět dril, že pokud je kabinová výška nad 10k, tak hrábneš po masce a klesáš dolů. Když to neuděláš, tak pak už je většinou na cokoliv jiného za pár minut pozdě.
Krom toho - u netlakované kabiny jaksi víš, že stoupáš tam, kde je kyslíku málo. Pokud máš kabinu tlakovanou, ale je v tom tlakování závada o které nevíš, tak je to úplě jiný příběh. A bohužel hypoxie se v prvé řadě projevuje tím, že ti to je úplně jedno, než že by tě začlo něco varovat a tys to chtěl rychle řešit. |
|