Ondro, koukám, že ti tu systém výcviku nikdo zatim nijak bíž neobjasnil, tak to zkusím já 
Abys mohl být dopravní pilot a létat na boeingách, airbusech, jaternicých apod tak musíš mít několik licencí pohromadě, spolu s příslušným absolvováním teoretických kurzů.
Jde o PPL (Private pilot licence) + NIGHT (VFR noc)+ MEP (Multi-engine licence) + IFR SEP/MEP (Instrument flight rules single-enfgine piston/multi-enine piston) + CPL (Commercial pilot licence) + MCC (Multicrew cooperation)
Tomuto výcviku se říká modulový a létáš ho postupně, po fázích neboli modulech.
Celkový nálet je a musí být 200hodin s tím, že na některé fáze výcviku musíš mít nalétáno jistý počet. Po absolvování teorie a praktické části výcviku každého "Modulu" děláš zkoušky na UCL.
Pak existuje ještě druhá možnost a tou je "Integrovaný výcvik ATPL", kde v průběhu získávání znalostí ze všech modulů najednou, létáš i výcvik... neděláš žádné zkoušky na UCL, jen na konci děláš jednu velkou hromadnou. Po absolvování tohoto typu výcviku získáš kvalifikaci "ATPL (Frozen)" - takový neplnohodnotný ATPL , který je zplnohodnotněn po nalétání 1500hodin u aerolinek.
Pro modulový je to podobné, ti s licencí obchodního pilota s přístrojovou doložkou získají také plnohodnotné ATPL po 1500 obchodních hodinách.
Výhoda "integráče" je, že je pro lidi co nikdy nelítali a maj to všechno pohromadě a nestaraj se o nějaký průběžný zkoušky apod. Nevýhoda je časový limit pro ukončení výcviku 36měsíců a neflexibilnost výcviku.
Výhoda "moduláče" je, že výcvik můžeš dělat i třeba roky, jak máš prachy a taky to, že si třeba PPL + NIGHT + MEP můžeš odlétat někde v aeroklubu za menší peníz než je u integráče. Nejsi nijak časově omezen...
Snad jsi chtěl vědět toto...  |
|