Já osobně si myslím, že kvalitní integrovaný výcvik (nemluvím teď o tom x letém na ČVUT, apod.) nespočívá v tom, že by produkoval nějaké úzce specializované odborníky, kteří by nedokázali "operovat levé ucho" 
Integrovaný výcvik je úplně o něčem jiném než "rychlokvašná" specializace....jeho hlavní výhody spočívají v jeho náročnosti a v jednotném standardizovaném vedení studenta od prvního seznamováku po IR doložku.
Ona náročnost má dvě výhody - jednak nemáš dlouhé pauzy v létání (mně osobně přijdou už dva týdny jako opravdu hodně) a druhak si zvykneš na zátěž, která tě čeká potom v běžné praxi - např. kompletně naplánovat a provést třeba 2-3 navigační lety za den, několik dní za sebou, to dá pořádně zabrat.
Aerolinky na tohle všechno hodně slyší a já se jim nedivím - kdybys ty osobně vybíral mezi někým o kom víš všechno co potřebuješ za celý průběh jeho výcviku a ze školy, která ti posledních x desítek let dodává úspěšné studenty a na druhé straně klukem z aeroklubu, který lítal sice kdeco, ale taky pokaždé jinde, s někým jiným, po dobu řady let a bez nějaké kvalifikované historie, koho si vybereš? Dopravní létání už pár desítek let znamená mnohem víc než "řízení letadla"... |
|