Fotka (fakt podařená) nejspíš zachycuje část výcviku, které se říká base training. Podle požadavků JAA je to šest okruhů (pět touch&go a jeden go around) s prázdným letadlem, a pro většinu pilotů první setkání s opravdovým eroplánem. Po měsíci, kdy adept každý den lezl po úzkém můstku do jakési temné budky, najednou stojí před obludou, jejíž kolo je stejně velké jako on. Čeká ho hodina zcela manuálního lítání okruhů a během ní zjištění, že je to nakonec přece jenom letadlo.
Po base trainingu je teprve možné do průkazu zapsat typovku a může začít line training - létání běžných linek s cestujícími na palubě. Prvních pár linek ještě se "safety pilotem" - tedy zkušenějším pilotem na jump seatu (aby s tím někdo přistál, kdyby kapitána klepla pepka). Jinak line instruktoři musí být kapitání otrlých nervů. Prvních pár desítek hodin se jedná spíš o single-pilot operations, kdy kapitán kromě toho, že bezpečně kočíruje, monitoruje a opravuje sérii chyb F/óčka zbroceného potem. Line training končí "line checkem", po kterém se pilot stává řadovým druhým pilotem. |
|